inspiration

min eftermiddag och kväll..

idag va jess på jobbet igen, vilket är alltid bra. Vi har bra samtal och vi kompleterar varandra bra i vårat arbete. Vi sitter o snackar och jobbar men helt plötsligt är det som att jess får en aha-upplevelse. Hon vänder sig till mig o säger förstår du att du har gått ner 30 kilo. förstår du vilken prestation du har åstakommit. förstår du hur grym du är. Lite överrumplad tar jag in vad det är hon säger, vad det är hon påstår och frågar. Nej jag tror inte jag förstår det, inte på riktigt. För mig så var det bara att allting stämmde den här gången. känns som kroppen o huvet har kört ett eget rejs och jag har bara hängt med..men det stämmer ju faktikst inte. senaste året har jag jobbat så otroligt mkt med mig. jobbar fortfarande men jag har kommit långt jätte långt faktiskt. och kan nu säga att jag är stolt över mig själv!

Jess avslutar detta samtal med att säga att du är en sann inspiration! asså det är ju typ det bästa finaste man kan vara för någon annan. tänk att jag inspirerar andra genom att bara vara mig själv.

resten av dagen funderar jag mer på inspiration och människor som inspirerar mig.

Just nu inspirerar aktiva människor, som hittar på saker och gör saker som inte bara sitter o tittar på. En sån människa är martin en vän från "förr" back in the days när jag va aktiv.. hans blogg inspirerar mig eller han inspirerar mig men det är ju via hans blogg som man får följa med på färden så att säga. Han har ett jobb som innebär mkt människor, aktiviteter, resor ah mkt vilket i sig är roligt o läsa om. Han paddlar även mkt kajak, enligt mig på hög nivå men det är inte bara att han paddlar utan mer att han alltid är i farten med nånting...som jag känner honom så är det vanligare att att han gör nåt skoj än att softar hemma o har tråkigt. kolla in hans blogg o bli inspirerade www.multisportbloggen.se

Vi har alltid varit en aktiv familj, skidor, kanotutflykter, resor o mkt folk. och för min del har det alltid varit mkt idrott..oftast många sporter samtidigt...tror jag provat det mesta men roligast av allt skulle jag vilja påstå va tiden på gymnasiet när jag hade vattensport som indviduellt val. vattensport innebar vattenvana och alla sporter som med vatten, inomhus som utomhusaktiviterter, sommar som vinter. Allt från simning, dykning, undervattensbandy till paddling, långfärdsskriskor. så sjukt roligt!! saknar verkligen det. Så jag har bestämt mig för att ta tag i det igen på nåt sätt. Vill även få med mina smågrabbar i den mån det går. jag vill verkligen föra det intresset vidare till dom!
I höst är tanken att jag ska gå på klätterkurs. dels för jag tror det är asball men oxå för att det är sjukt bra träning. längtar faktiskt. men ah på nåt ska jag bli mer aktiv..vet inte hur o på vilket sätt men ska ta upp mina "gamla" intressen igen...



Efter jobbet: Åkte jag direkt till Ängby badet för att vara med på friskis utegympa som dom kör på sommarn. tis och tors kl 18.00. Det är ju inget jätte jobbigt pass o det känns lite fjompigt men skiter man i dom andra och ev folk som ser en o bara kör, ja verkligen kör på så känns det jätte bra! men framförallt o träna utomhus är ju jätte trevligt. dels miljön men oxå att det inte är plant underlag. känns i fötterna att jag har behövt jobba med balansen och stabiliteten under passet. härligt! men det bästa av allt är att i fortsättning så ska alla pass avslutas med ett dop...mmm ångra så himla mkt att jag inte hade bikini med, hade varit kallt men uppfriskande efter passet! så ny tradition blir utgympa som avslutas med bad!


Ett annat intresse som blir extra kul på sommar är ju foto eller fotografering. Nu har ju inte jag någon egen kamera. brukar låna annas när tillfälle ges men ah ska verkligen försöka unna mig en kamera en riktigt rolig kamera när tillfälle ges. men blir mkt foto med telefonen som man ändå alltid har med...o min finaste Angelica är ju sjukt säker på det här med vinklar o så lite lite man behöver vinkla för att få ut det bästa av bilden..jag har haft koll på det men när jag fotar själv på andra men är jätte svårt med sig själv...har haft många år då jag inte velat bli fotograferad och när jag själv hållt på så har jag lixom inte varit nöjd med det jag ser o bara blivit näääe jag håller i kameran o fottar allt o alla andra istället. Men angelica lär mig och jag exprimenterar mig fram..så ah blir många bilder på mig men känns som att det gör inget det får vara så nu. Jag genomgår ju en väldigt stor förvandling med kropp o utseende så är rätt häftigt o se. vilket man verkligen gör när man fotar sig själv. och när jag fotar mig själv o lär mig hur man för sig känns det som att mitt självförtroende att vara på andra sidan linsen växer. så ah jag lär mig..

här kommer lite foton från dagen!




tråkigt i bilen innan träningen började...är som sagt va inte världsbäst på att vänta..


 

jag gillar verkligen allt som har med surf o göra. modet, känslan mmm..Det här är en av väggarna i lukas rum. Vi gillar surf jag o luki! Har precis nattat honom när jag tog den här bilden så är dovt ljus men mmm så inspirerande till drömmar!



Nyduschad osminkad o bara ärlig..extremt fluffigt hår. eller som jag kom fram till tidigare idag..mitt hår är typ som en man, en lejonman, måste verkligen hitta på nån frisyr som funkar snart...så här kan det ju inte fortsätta.

Till slut nu är alla papper hos försäkringsbolaget så jag gissar på att jag får en iphone till nästa vecka! *jiiiihuuuu* även om jag tills dess får låna ninas gamla så lääängtar jag verkligen heheh



God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0