en jobbig vecka och en intensiv helg med lite sömn...då kan det hända mkt!

Inläggen lyser med sin frånvaro men nu är det dags att bryta trenden.

Vilken vecka, måndagen börjar med att ledningen ber om möte under eftermiddagen, då de så fint berättar hur det är dags för vår tur att varsla =( så himla tråkigt. Nu är inte jag ett dugg orolig för att bli uppsagd då jag i feb har jobbat i 10 år på detta företag MEN stor risk för omplacering och ihopslagning av våra redaktioner...vilket innebär både på gott och ont nya arbetsuppgifter, ny chef och splittring av våra goa glada redaktion =( Tråkigast av allt är att eftersom vi är så många så kommer det ju ta sån tid innan man vet hur det kommer bli. Javisst det är ju bra för då har man ett jobb längre men det är så himla jobbigt och inte veta. Stämmningen blir ju inte den trevligaste även om alla försöker och hålla god min så märker man en viss underliggande ton i allt som sägs och görs jobbet.

Trotts detta besked så står dom fast vid att vi ska få genomföra våran bonusresa. Snabbt som bara den bokade vi, så den 18-21 september befinner jag mig på Sicilien =) grymt!


Trapani, sicilen!!!! Here we come!

Sammanfattningsvis har denna vecka varit mkt på alla sätt och vis..har haft fullt upp på jobbet och hemma.
Dagarna har bara rullat på utan att jag har hängt med. Nu i helgen har Ola varit i Växjö för att fira att Måns fyllt 35, så det har bara varit jag o smågrabbarna hemma. 2 små grabbar som är helt urfas..herrejösses orkar inte börja skriva allt vi har varit ovänner om. Hoppas hoppas vardagen börjar ordentligt snart så det bara kan få vara lite lugnt mer än 1 timme åt gången.
Vi har trots detta hunnit med att ha fredagsmys (äta middag vid soffan - ENDAST när inte pappa är hemma som avskyr detta =) ) såg filmen en chihuahua i beverly hills. Lukas tyckte den va bra, tom ville som inte tittar på tv tittade. Men det va väl för att det hundar eller vovve vovve som ville säger.
När kidsen äntligen somnat runt 21 va det dags för att ta tag i lite målning. Så jag har målat om tripptrapp stolen och konsollerna till nya hyllorna som ska upp i köket, för att göra köket lite mer komplett och praktiskt. för att sedan avsluta kvällen med en shopoholics bekännelser, som jag måste säga va kass.

Lördagen började med dagliga frukost och tvättning bråk om vem som ska göra vad om när men till slut blev vi klara! Eftersom det regna ställde vi in utflykten till Mulle mecks lekpark och begav oss hem till kompisen Olle för bus och lunch! Efter några timmar med bus fortsatte vi vår lördag med inhandla tidigare nämnda hyllor som skall sättas upp i köket. måste bara få hjälp av pappa att såga dom, det är så klart speciallösning, de kommer vara olika djupa och sen målas...men ska nog gå! Även denna kväll blev det film tittande men den här gången blev det svenskt - Wallander - kuriren..den va oxå rätt kass men det funkar ju...hyrde även filmen efter men den har jag inte hunnit se än.

Idag Söndag tog vi oss en tur till kista för att äta god lunch och därefter ett besök till den lovade parken mulle meck.



Dessa bilder säger väl det mesta. Mina grabbar älskar denna park, för dom spelar det ingen roll att den igentligen är ganska liten, ganska mkt barn osv näe här finns det massor med muttrar och skruva och roliga uppfinningar. Rutchkanor, lekhus, flygplan, ja det mest i deras värld som betyder nåt!

Nå vad gör man när maken äntligen kommer hem, jo man åker hemifrån för att få koppla bort lite. Resultat en kort tripp till mataffären för att inhandla frukost men oxå njuta av ett solariebesök. då till kruxet, varför VARFÖR kan man bara inte lita på varnings texten på förpackningen. Jo jag kände ju mig så blek så tänkte köper sån där solkräm som dom säljer på solariet. hmm va finns det för olika då. åh den där tar jag, då blir jag brun! hmm obs stark, äh det kan väl inte vara så farligt, jag brukar tåla....HERREGUD...känndes som jag hade sprutat in botox över hela kroppen. stickte och brännde över hela kroppen. Då undrar jag, VARFÖR kan man bara inte läsa och lita på varnings texten och ta en annan. Näe då gång på gång måste jag testa. o inte råga på allt va tvungen och ha den i ansiktet. BAJSklant e vad jag e.
Så nu efter nån timme, då jag har stått i duschen, smörjt o smörjt så börjar det äntligen känns som vanligt igen MEN jag blev brun, väldigt brun! ;)

Näe nu ska jag "prata" klart med Anna, sen är det dags för bingen och se vad nästa vecka levererar för skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0