Phuu what a day

Idag har jag älskat mitt jobb. Konstigt nog funkar jag bäst under press. Har jag för mkt tid så ja då tar det jag ska göra mkt tid oxå. Näe LITE för mkt att göra det är då jag LEVERERAR!  Det är då JUS THE GUS visar sitt rätta jag.  scuba diving
mm näe men idag va det kul och göra omslag. Dels blev jag mer än nöjd över själva omslaget, vilket man inte riktigt alltid blir eller typ ofta inte för man gör så många så man lägger lixom inte ner sin själ i det. Men idag ansträngde jag mig och det blev roligare och roligare, kanske spårade ur en anning men det är bara kul. Måste prova nya saker! Men sen vad det ett 8 sidigt omslag + kappa. Kappa för er som inte vet vad det är när man har en halvt omslag utanpå omslaget typ.
konstig beskrivning, men ni fattar nog?! då alla sidor skulle produceras from scratch och allt det här skulle göras idag 8-15 + förmiddag imorgon. Så klart är dagis stängt imorgon torsdag, så mina kidz kommer till jobbet vid 13 imorrn. så mmm lär ju inte bli mkt gjort efter kl 13....Well som sagt jag gillar ju när jag har lite press på mig så det är bara till o gå upp i tid, ta sig till jobbet, sätta på sig hörlurarna och komma in the mood och LEVERERA!

Mitt i allt det här kommer en kollega och ber om typsnitts hjälp. Mm mm mm kan ju inte låta bli. Älskar typsnitt, dom har allt, fula, snygga, klassiska, coola, svåra, ja allt. Såklart la jag lite energi för att leta reda på vilket typsnitt det va. Typsnitts detektiven nummer 1! nörd mm jag vet men jag står för det!  Ett tips till er som faktiskt tycker det är lite kul och skapa, kan jag ju verkligen rekommendera dafont.com en alldeles underbar värld av inspiration och skratt. (shit nästan lite djupt sagt) När jag ändå håller på och rekommendera schysta sidor, måste jag rekommendera Lobby design. En av grundarna är min barndomsvän Mia. Hon är grym ska ni veta! Ända sen vi va små har hon alltid varit väldigt kreativ och bäst helt enkelt! Hon är verkligen värd alla utmärkelser dom har fått och mer där till, ja hennes kollegor oxå förstårs men dom känner jag ju inte, så såklart att Mia får all cred ;)

Ett litet exempel på vad man kan göra när man har 5 minuter och leker på dafont.com ;)

Kommentarer
Postat av: A

Full rulle hela dagen fram till natten :) Grym sida den där dafont.com ju! Nu ska här lekas! Pöss

2009-08-13 @ 14:41:41
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0